Berbaki 10 Hari Untuk Mengatur Langkah Masuk 2016

Melihat kebelakang, tahun 2015 adalah tahun transisi bagi saya. Transisi untuk mengislah kehidupan yang lebih baik dari semalam.

Dengan segala kejadian yang berlaku, saya perlu terus positif dan meyakini bahawa proses sukar yang dialami adalah ‘jalan’ yang ditunjukkanNya untuk lebih berdikari dan mempersiapkan diri bagi menghadapi cabaran hari mendatang.

Anak-anak semakin membesar, si isteri tersayang sedang pulun menyiapkan tesis kedoktorannya, pada masa yang sama, saya mengalami cabaran dalam dunia pekerjaan yang sedang diuruskan agar kekal stabil.

Kita tidak tahu dari mana datangnya bantuan Allah. Tapi itulah yang berlaku setiap kali kesukaran itu ditahap tertinggi.

Ujian Allah itu saya anggap sebagai ‘alamat’ agar lebih bersedia dan bukan suatu yang menjadikan kita selesa dan lupa diri. Penyelesaian yang lebih baik dari apa yang sedang diusahakan sekarang harus dicari. Pendek kata, jangan mudah selesa.

Saya kira, ini adalah antara pelajaran terbesar dan paling mengesan buat saya sekeluarga. Jika sebelum ini, dapat hidup selesa dengan pendapatan relatif stabil, tapi sekarang, perlu bertungkus-lumus memastikan ia kekal stabil dengan mengusahakan perniagaan lain.

Ada berbaki 10 hari lagi untuk saya mengatur langkah menghadapi tahun Masihi 2016.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *